AfterDawn: Nyheder

Danskudviklede SNOT! byder på sjov fysik

Skrevet af Michael Larsen @ 19.4.2012 15:10

Danskudviklede SNOT! byder på sjov fysik Vi mødte et par gutter fra den danske spiludvikler House on Fire på Copenhagen Games og prøvede deres kommende konsolspil SNOT!
Slimede kropsvæsker har haft en alt for lille optræden i computerspil. Det skulle man i hvert fald tro den danske udvikler House on Fire mener, når man stifter bekendtskab med deres kommende spil SNOT! Spillets protagonist er nemlig en radioaktiv snotklat, udgydt af en skør videnskabsmand, tilsat en væsentlig mængde radioaktiv stråling.

Lasse Jon Fuglsang Pedersen er lead programmer på SNOT! og vi blev guidet igennem den første bane af spillet af art director André Taono samt CEO og producer Uni Dahl, som var spændte på at se, hvordan folk tog imod spillet. Spillet præsenterer en spændende spildynamik, som kræver lidt træning at mestre i sin nuværende tilstand og de tre udviklere var heller ikke sene til at minde os om, at spillet stadig er på et meget tidligt stadie. Faktisk var den udgave vi fik fornøjelsen af at prøve blot blevet færdiggjort kort tid inden Copenhagen Games åbnede sine døre for tusindvis af spilinteresserede eSportsfolk. Spildynamikken inkorporerer en sjov ny måde man kan bevæge sin snotklat rundt på. Man strækker sig nemlig med den ene analoge styrepind, mens man styrer snotklattens bevægelserne med den anden. Så gælder det altså om at klæbe sig til overfladerne i laboratoriet for at overkomme alle de mange spøjse forhindringer.



Da House on Fire kom på idéen til spillet, valgte de at kode deres egen game engine fra bunden, idet de kunne se, at titlen ville kræve nogle specielle fysikegenskaber, som nogle af de mere etablerede og licensbare spilmotorer ikke umiddelbart understøtter.

"Vi havde en masse overvejelser og langvarige diskussioner om emnet," siger André om beslutningen om at bygge spillet på sin egen game engine. "Hovedårsagen til at lave vores egen engine er, at vi havde behov for noget speciel fysik, for at få snot til at opføre sig som vi havde tænkt os og vi forventede, at det ville være for besværligt at tilpasse en generaliseret game engine. Dét, kombineret med udgiften til en game engine licens til konsol, gjorde at vi tog beslutningen om at lave vores egen. Desuden har det været en sjov udfordring for vores programmør, at designe det hele fra bunden."

SNOT! er under udvikling til konsol, da spildynamikken kræver to analoge sticks og udvikleren håber at skaffe kapital til at færdiggøre spillet til både PlayStation 3 og Xbox 360. House on Fire satser på at lancere spillet i andet kvartal 2013.

Du kan se mere til spillet på den officielle hjemmeside.

Forrige Næste  
Det er ikke muligt at kommentere denne artikel.

Nyhedsarkiv

Abonnere på vores nyheder