AfterDawn: Nyheder

Blizzard undskylder, men Diablo-fansene er skuffede

Skrevet af Martin Graversen @ 17.5.2012 19:35 Brugerkommentarer (1)

Blizzard undskylder, men Diablo-fansene er skuffede Diablo III havde en noget hård fødsel, hvilket udelukket skyldes Blizzards strenge krav, om at man altid skal være online, selv når man spiller single player-delen.
Lang tid før spillet udkom, blev det allerede hårdt kritiseret for kravet om en konstant internetforbindelse. Blizzard svarede dog igen og understregede, at det forhindrer folk i at snyde og piratkopiere spillet. Det er selvfølgelig også vigtigt, at man ikke kan hacke spillet og lave eller kopiere virtuelle våben/items, nu hvor man kan tjene rigtige penge i spillets indbyggede aktionshus.

En lang række ihærdige fans blev dog slemt skuffede, da de sad klar med deres betalte spil mandag nat, og det eneste de fik kastet i hovedet var forskellige fejlbeskeder. Her på siden var vi allerede klar på "Error 37", da den betyder serverne er overbelastede, og man bør vente en 40 sekunder før man prøver, at logge ind igen.

Problemet var dog meget større en overbelastede servere, for mange spillere oplevede også "Error 3006", som kom af forskellige bugs i spillet. Fejlen medførte, at man ikke kunne logge ind igen, før Blizzard opdagede fejlen og rettede den manuelt. Vi har desuden hørt om en lang række andre lignende fejlbeskeder, og det var ikke just noget der fik smilene frem hos de utålmodige fans.

Blizzard undskylder dog, med et glimt i øjet, over de mange serverproblemer, da de i en officiel udmeldelse beklager deres "dødelige infrastruktur", som var skyld i nedlæggelsen af "korstogtet".

De fleste fans kunne dog ikke se det sjove i at vente 11 år, og det eneste de fik på udgivelsesdagen var en lang næse. Det har nu resulteret i at spillet, som gennemsnitligt har fået 87 ud af 100 point af anmeldere, må nøjes med brugernes gennemsnitlige vurdering på 3,6 ud af 10 point (Se Metacritic.com). Mange spillere har endda givet spillet 0 point, hvilket virker som en form for straf over spillets tidlige serverproblemer, frem for en retfærdig overordnet vurdering af selve spillet.

Vi kan dog alle, forhåbentligt, trøste os med, at vi ikke hidsede os lige så meget op over Blizzards overbelastede og fejlbehæftede server, som gentlemanden i denne video:




Kilder:
Tom's Hardware US
VG247

Forrige Næste  

1 brugerkommentar

121.5.2012 8:22

Eneste tidspunkt jeg har haft rigtige problemer med at logge ind, var igår. ellers har jeg højst ventet i 2 min, hvilket ærligt talt ikke føles som det store problem. Selvfølgelig kan man argumentere for en offline version, eller bare stille spørgsmålstegn ved at udgiveren af WoW kan have så store problemer med at udgive et online spil, de ved masserne har ventet på i over 10 år.

Jeg elsker spillet og 0 er langt fra en fair vurdering, selv med de mange server problemer. Mit største "problem" med spillet er, at Legendary items ikke er så "legendary" igen.

Dette indlæg er blevet redigeret siden det blev afsendt. Sidste redigering blev lavet den 21.5.2012 @ 8:23

Det er ikke muligt at kommentere denne artikel.

Nyhedsarkiv

Abonnere på vores nyheder