AfterDawn.com

CPU-Benchmarks


DICE anbefalede hardwareliste for Battlefield 4 inkluderer fire-kernede Intel CPU'er og seks-kernede AMD-processorer, hvilket tyder på en flertrådet optimering, som vi normalt ikke oplever i spil. Men lad os se, hvordan de forskellige CPU'er og arkitekturer håndterer spillet.



Selv om der er et tydeligt fald i framerates for FX-4170 og Core i3-3220, holder de sig fortsat pænt over 40 FPS. Det er en god nyhed, men hvis ejer et GeForce GTX Titan-grafikkort, som vi bruger i denne test, er du sandsynligvis ikke begejstret for et fald på 20 FPS, på grund af en alt for langsomt CPU. Dette illustrerer meget godt vigtigheden af balancen i en gaming-pc.

Der er en væsentlig mærkbar forbedring fra FX-4170 med 4,2 GHz til FX-8350 med 4 GHz. Selvom AMD's chips ikke klarer sig så godt som Intels Core i5'ere og i7'ere, kan vi i det mindste spekulere i, at Battlefield 4 gør noget for at presse ekstra performance ud af seks- og otte-kernede CPU'er, i forhold til quad-core processorer.

Det er også meget interessant, at Sandy Bridge-E leverer den bedste minimums framerate, selv om den har en relativ langsom clockfrekvens. Det må nok tilskrives dens store L3-cache eller høje kerneantal. Hvorfor topper CPU'erne gennemsnitligt omkring 74 FPS? Det er meget simpelt på grund af GeForce GTX Titans flaskehals. Vi har brug for en dobbelt-GPU-konfiguration, før vi kan få Battlefield 4's framerate højere op.



De billigere processorer støder tydeligvis på nogle høje variationer i frametider. Men husk på, at dette er med den højeste Ultra-indstilling, og mindre krævende præindstillinger ville sikkert udjævne nogle af disse spring.

Skrevet af: Don Woligroski
Oversat af:: Martin Graversen