AfterDawn.com

Resultater: Ultra-kvalitet, 1920x1080


Til sidst fyrer vi detaljeindstillingerne op på Ultra, da det giver os et indblik i, hvordan high-end grafikkort håndterer Battlefield 4. Ud over at skrue op for detaljerne, aktiverer denne indstilling 4x MSAA, Anti-aliasing og HBAO ambient-occlusion.



Ultra-indstillingerne introducerer en betydelig belastning for alle komponenterne, og selv om Radeon HD 7870 og GeForce GTX 660 formår at holde sig over 30 FPS, er deres præstationer temmeligt marginale med disse indstillinger. Vi formoder derfor også, at frame-tiderne ikke er særlig imponerende for disse kort, men lad os først tage et kig på framerates over tid.



Vores kandidater ender alle i en rimelig tæt gruppering. GeForce GTX Titan, 690 og Radeon HD 7990 ryger ikke under 60 FPS, men vi ville virkelig gerne have set disse tal fra et FCAT-baseret perspektiv.





AMD's Radeon HD 7870 har tydeligvis problemer med at levere frames med et konsistent tempo, og det samme gælder til dels for Radeon HD 7950 Boost. Det er meget interessant, at Radeon HD 7990 ser ud til at klare sig bedre end Nvidias GeForce GTX 690. Vi kan ikke teste denne teori ved brug af FCAT-værktøjet grundet dens 32-bit begrænsning, men vores Fraps-baserede data stemmer overens med det vi lagde mærke til i spillet. Nvidias dobbelt-GPU-kort hakkede lidt mere i spillet, til trods for dens højere framerate. Dette kan måske tilskrives dens 2 GB hukommelse pr GK104-GPU. Men selv GeForce GTX Titan stødte på nogle hakkende frametider.
Skrevet af: Don Woligroski
Oversat af:: Martin Graversen